MBO Contactcentermedewerker, niveau 3

MBO-opleiding
C12063097
MBO
€ 1.549,00

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

In deze MBO-opleiding word je opgeleid voor het erkende diploma 'MBO Contactcentermedewerker, niveau 3'. Als contactcentermedewerker heb je een uitvoerende rol. Je bent verantwoordelijk voor je eigen takenpakket en voert binnen deze taak de werkzaamheden zelfstandig en soms op eigen initiatief uit. Je draagt de verantwoordelijkheid om klantvriendelijke en klantgerichte gesprekken te voeren en daarbij het organisatiebelang niet uit het oog te verliezen. Met dit diploma heb je een uitstekende toekomst voor je liggen in een contactcenter. Professionele contactcentermedewerkers zijn zeer gewild. Met deze opleiding kun je bovendien versneld doorstuderen richting de MBO-opleiding Teamleider Contactcenter niveau 4 of de HBO Leergang Sales- en Accountmanagement.


Subsidie


Volledige, erkende MBO-opleidingen worden sterk gestimuleerd door de overheid. Als je deelneemt aan dit programma, komt je werkgever waarschijnlijk in aanmerking voor subsidie. Voor deze regeling gelden bepaalde voorwaarden. Kijk voor deze voorwaarden op onze website of bel met een van onze opleidingsadviseurs.


Voor wie?


Deze opleiding is speciaal ontwikkeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen tot professioneel contactcentermedewerker en hiervoor het erkende MBO-diploma wil behalen.


Vooropleiding


Voor de landelijk erkende MBO-opleidingen van onderwijsinstelling gelden beperkte instroomeisen. Bij je inschrijving wordt bekeken of je aan deze eisen voldoet. Is dat niet het geval, dan word je uitgenodigd voor een persoonlijke intake. Tijdens het intakegesprek worden je motivatie en voorkennis besproken. In de meeste gevallen kun je dan alsnog instromen.


Aanpak


Je gaat aan de slag met theorie waar je ook echt iets mee kunt in de praktijk. In deze opleiding staat het ontwikkelen van vaardigheden die je als contactcentermedewerker nodig hebt centraal. Tijdens de opleiding leer je op praktische wijze de markt onderzoeken en plannen maken. Daarnaast komt het uitvoeren van het verkooptraject uitgebreid aan bod. In de lessen en tijdens je stage zal je ook daadwerkelijk bezig zijn met het opbouwen en onderhouden van relaties.


Opzet van de opleiding


We beginnen de opleiding met een kick-offbijeenkomst. De opleiding bestaat uit een aantal beroepsmodules, een stage, een algemene beroepsmodule en een begeleidingsprogramma. In de beroepsmodules leer je theorie en beroepsvaardigheden van ervaren docenten die met beide benen in de praktijk staan. Tijdens je stage leer je de theorie toepassen in de praktijk en oefen je jouw beroepsvaardigheden. Zo krijg je waardevolle praktijkervaring in het beroep. In de algemene beroepsmodule ontwikkel je aanvullende kennis en vaardigheden die jou als werknemer op de arbeidsmarkt aantrekkelijk maken. Het begeleidingsprogramma helpt je om je opleiding met goed gevolg af te ronden. Je staat er niet alleen voor! Daarnaast heb je tijdens de opleiding een persoonlijke mentor die je begeleidt naar het erkende diploma.

Bij erkende MBO-opleidingen is het wettelijk verplicht om talen en rekenen te toetsen. Hier zijn examenkosten aan verbonden. Zie onze website voor meer informatie.


Stage


Leren doe je in de praktijk. Dit doe je tijdens de stage. We noemen dat de beroepspraktijkvorming (BPV). Heb je op dit moment een baan die past bij deze opleiding? En is het bedrijf waarbij je werkt een erkend leerbedrijf voor deze opleiding? Dan kom je in aanmerking voor de Beroepsbegeleidende Leerweg (BBL). Je huidige werkplek geldt dan als stageplek. Heb je op dit moment geen baan die past bij deze opleiding? Dan kom je in aanmerking voor de Beroepsopleidende Leerweg (deeltijd BOL). Je loopt dan stage bij een erkend leerbedrijf dat je zelf zoekt. Ons Stage Instituut kan je mogelijk daarbij helpen. Zie onze website voor meer informatie. Je volgt bij deze leerweg extra bijeenkomsten ter ondersteuning van je opleiding.


Studieprogramma



BBL


De BBL-opleiding bestaat uit 2 klassikale beroepsmodules (6 avonden of 3 dagen), 1 algemene beroepsmodule (e-Learning), een begeleidingsprogramma (6 lessen van 3 uur), een stage en een programma rondom taalkennis en rekenvaardigheden.


Contactcenter


(6 lessen)

Bevat onder andere:

  • Systemen in een contactcenter
  • Organisatie van e-mail en telefoon
  • Planning en organisatie van het contactcenter


Commerciële vaardigheden


(6 lessen)

Bevat onder andere:

  • Commerciële gesprekken voeren
  • Vraag- en luistertechnieken
  • Klachtenbehandeling


BOL


Bij de BOL-opleiding volg je hetzelfde programma als BBL met de volgende 2 aanvullende klassikale beroepsmodules (6 avonden of 3 dagen):


Verkoopmethoden en -technieken


(6 lessen)

Bevat onder andere:

  • Werken met verkoopplannen
  • Het opstellen van offertes
  • Het sluiten van contracten


Zakelijke correspondentie


(6 lessen)

Bevat onder andere:

  • Zakelijk schrijven en de zakelijke brief
  • Formuleren en redigeren van teksten
  • E-mailetiquette


Begeleidingsprogramma


Om jou zo goed mogelijk te begeleiden bij je opleiding, verzorgt onderwijsinstelling begeleidingsbijeenkomsten. Tijdens deze bijeenkomsten kun je terecht met al je vragen. Daarnaast komen onderwerpen aan bod die je helpen je studie zo goed mogelijk aan te pakken. Denk aan het maken van een planning, het voorbereiden van een bijeenkomst, het goed uitvoeren van je stage en het schrijven van een verslag. Er worden ook vragen beantwoord als: hoe rond je de opleiding zo goed mogelijk af en hoe bereid je je voor op het praktijkexamen? Met andere woorden: wij helpen jou het landelijk erkend diploma daadwerkelijk te behalen.


Afronding en diploma


Elke module rond je af met een praktijkgericht examen. De algemene beroepsmodule rond je af met een praktijkgerichte online toets. Op je stageplek maak je praktijkopdrachten en je rondt je opleiding uiteindelijk af met een praktijkexamen. Heb je voor alle onderdelen een voldoende behaald, dan ontvang je het landelijk erkende diploma 'MBO Contactcentermedewerker, niveau 3'. onderwijsinstelling is als rechtspersoon bevoegd om in het kader van de Wet educatie en beroepsonderwijs (WEB) MBO-opleidingen te verzorgen. Dit betekent dat onderwijsinstelling erkende MBO-diploma's mag uitgeven.


Examengarantie


Mocht je onverhoopt niet slagen voor een examen, en je hebt wel alle bijeenkomsten gevolgd, dan mag je het examen kosteloos overdoen. Kortom, onderwijsinstelling begeleidt je daadwerkelijk naar een diploma.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Deze opleiding wordt verzorgd op MBO-niveau. Er gelden geen speciale vooropleidingseisen. Inzet en motivatie zijn de belangrijkste voorwaarden.

Kosten

Specificatie van de kosten per opleidingsvariant.

Opleidingsvariant Zaterdag
Korting bij betaling ineens: EUR100
Inschrijfgeld: EUR 100
Studiemateriaal: EUR 375
Examenkosten: EUR650
Cursusgeld: EUR1549

Opleidingsvariant Dag
Korting bij betaling ineens: EUR100
Inschrijfgeld: EUR 100
Studiemateriaal: EUR 375
Examenkosten: EUR650
Cursusgeld: EUR1549

Opleidingsvariant Avond
Korting bij betaling ineens: EUR100
Inschrijfgeld: EUR 100
Studiemateriaal: EUR 375
Examenkosten: EUR650
Cursusgeld: EUR1549

Opleidingsvariant E-learning
Korting bij betaling ineens: EUR100
Inschrijfgeld: EUR 100
Studiemateriaal: EUR 375
Examenkosten: EUR650
Cursusgeld: EUR1549

Bijzonderheden

Crebocode: 25135

Gratis informatie aanvragen

Op dit moment zijn er geen instellingen bij ons bekend, die deze opleiding (nog) aanbieden.

Om jou toch zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we een overzicht met soortgelijke opleidingen, die mogelijk interessant voor je zijn.

Bekijk de soortgelijke opleidingen