Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Vergroot de winst door effectief CRMMet deze masterclass doe je in korte tijd grondige kennis op van de verschillende processen die te maken hebben met het benaderen, verkrijgen, behouden en behandelen van klanten. Met als doel de afzet, omzet en winstgevendheid van het bedrijf te vergroten.
De masterclass besteedt o.a. aandacht aan het kiezen van de juiste klanten, het opbouwen van klantentrouw, klantgericht werken, Customer Delight-strategieën, het INK-model, de bouwstenen van CRM en het opstellen en implementeren van een CRM-strategie. Bovendien volg je een tweedaagse training klantmanagement.
De masterclass is onderdeel van de opleiding Master of Business Administration. Na het succesvol afronden van de masterclass, krijg je dan ook vrijstelling voor de gelijknamige module (mits je aan de toelatingseisen van de MBA-opleiding voldoet).
Daarom volg je deze opleiding
- In slechts 6 maanden CRM-kennis op hoog niveau.
- Integrale benadering van klantmanagement
- Geeft vrijstelling bij MBA.
Voor wie is de masterclass Klantmanagement bestemd
De masterclass Klantmanagement is bestemd voor professionals uit alle vakgebieden die in hun werk te maken hebben met klantstrategie, klantinteractie, customer contact en het klantbeleid.
Je einddoel
Na het afronden van deze masterclass weet je hoe je de afzet, omzet en winst kunt vergroten door te letten op de bedrijfsprocessen die te maken hebben met het benaderen en behandelen van klanten.
Heb je interesse in deze masterclass? of schrijf je direct in
Opleidingsinhoud
Inhoud van de masterclass KlantmanagementDe masterclass Klantmanagement biedt een integrale benadering van CRM. De opleiding bestaat uit zes onderdelen, een praktijkintegratie-opdracht en een tweedaagse training Klantmanagement. Klik op een onderdeel voor meer informatie.
Klantenmanagement: de juiste klanten kiezen en klantgerichtheid
In dit onderdeel leggen we de basis voor klantenmanagement. We gaan o.a. in op doelgroepbepaling en klantensegmentatie. Hoe kies je de juiste klanten? Ook wordt ingegaan op klantgerichtheid: het centraal stellen van de klant.
Van klantgerichtheid naar klantentrouw
Klantentrouw en klantwaarde vormen de basis voor financieel succes. Maar hoe creëert een bedrijf klantentrouw? We gaan in op klanttevredenheid en -vertrouwen. Ook de klantenscorekaart komt aan bod.
Waardering door klanten, organisatiestructuur en –processen, klantgerichte medewerkers
In dit onderdeel beantwoorden we de vraag hoe waardering door klanten beleidsmatig verankerd kan worden. We kijken daarbij naar de organisatiestructuur en -processen. Ook gaan we in op de vraag hoe medewerkers structureel klantgericht kunnen werken.
Customer Delight en het INK-managementmodel
Een tevreden klant is niet per definitie een loyale klant. De concurrentie is groot en de overstap is snel gemaakt. Daarom is het essentieel om de klant net even meer te bieden dan verwacht. Dit wordt ‘Customer Delight’ genoemd. In dit onderdeel gaan we in op de vraag hoe je Customer Delight creëert. Daarbij passeren zeven Customer Delight-strategieën de revue. Daarnaast is er uitgebreid aandacht voor het INK-managementmodel.
Customer Relationship Management I (CRM)
In dit onderdeel gaan we nader in op Customer Relationship Management (CRM). Wat houdt het in, uit welke bouwstenen bestaat CRM en wat levert het op voor het bedrijf?
Customer Relationship Management II (CRM)
In dit deel ligt de focus op de strategische kant van CRM. Hoe stel je een CRM-strategie op en hoe implementeer je deze?