Masterclass Marketing management klassikaal

HBO-opleiding
XOIMAS019
HBO

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Masterclass Marketing management klassikaal
Haal het maximale uit de markt

Professionals die hun kennis van marketing in korte tijd op een strategisch niveau willen brengen, kiezen voor de Masterclass Marketing management. In zes maanden leer je alles over het strategisch managen van marketingprocessen.

De masterclass besteedt o.a. aandacht aan het herkennen van kansen en bedreigingen in de markt, strategische analyse, consumentengedrag, assortimentsbeleid en marktonderzoek en financiële analyse.

De masterclass is onderdeel van de opleiding Master of Business Administration. Na het succesvol afronden van de masterclass, krijg je dan ook vrijstelling voor de gelijknamige module.

Interactieve klassikale bijeenkomsten (bij dagopleiding 1 x per 2 weken, bij avondopleiding 1 x per week) vormen de kern van de opleiding en garanderen een regelmatig studieritme. In combinatie met doelgericht lesmateriaal, continue coaching via internet en innovatieve studietools, ontstaat een zeer effectieve studiemethode voor de professional die zich verder wil ontwikkelen.

Liever flexibel thuis studeren?
Deze opleiding is ook te volgen zonder klassikale bijeenkomsten. Studeer je liever volledig thuis en flexibel? Kies dan voor deze opleiding in de thuisstudie-variant.

Voor wie is de Masterclass Marketing management bestemd
De masterclass Marketing management is bestemd voor managers, adviseurs en andere professionals die zich (verder) willen verdiepen in marketing management. Deze masterclass brengt je vakkennis in relatief korte tijd op een hoog niveau.

Je einddoel
Na afronding van deze module kun je o.a.:
  • Een analyse maken van de gevoerde marketingstrategie
  • een inschatting maken van kansen en bedreigingen
  • doelstellingen formuleren
  • met de juiste hulpmiddelen een strategie formuleren
  • de belangrijkste elementen van Supply Chain Management identificeren

Heb je interesse in deze masterclass? of schrijf je direct in

Opleidingsinhoud

Opzet van de Masterclass Marketing management
Deze opleiding wordt overdag aangeboden op vrijdag of zaterdag of ’s avonds op dinsdag of donderdag.

Tijdens de bijeenkomsten wordt onder begeleiding van een ervaren docent gewerkt aan verdieping van kennis en versterking van vaardigheden. Geen herhaling van de lesstof, maar discussie met studiegenoten, samenwerken aan (business)cases, boeiende presentaties en examentraining. De weken tussen de bijeenkomsten zijn bestemd voor thuisstudie, met begeleiding via internet.

Inhoud van de Masterclass Marketing management
Bij marketing management draait het om de verzameling van processen die zorgt voor afnemers van te leveren goederen en diensten. Centraal in deze masterclass staat de vraag hoe deze processen strategisch gemanaged kunnen worden.

Onderwerpen die aan bod komen, zijn o.a. het marketingplanningsproces, doelgroepsegmentatie, analyse van de externe en interne omgeving, vraaganalyse, consumentengedrag, marketingorganisatie en marketingfunctie, SWOT-analyse, het formuleren van nieuw strategisch beleid, segmentatie en positionering, assortimentsbeleid, de marketingmix, financiële analyse, kosten en opbrengsten, marktonderzoek, statistische technieken en het operationele marketingplan.

Tot slot is er aandacht voor control op de uitvoering en voor strategievorming als voortdurend proces.

Vooropleiding

Voor deze masterclass zijn een vooropleiding op HBO/WO-niveau en enkele jaren werkervaring in een managementfunctie gewenst.

Kosten

Bekijk hier het actuele lesgeld

Gratis informatie aanvragen

Op dit moment zijn er geen instellingen bij ons bekend, die deze opleiding (nog) aanbieden.

Om jou toch zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we een overzicht met soortgelijke opleidingen, die mogelijk interessant voor je zijn.

Bekijk de soortgelijke opleidingen