HBO Marketing Intelligence klassikaal

HBO-opleiding
XOIHDP112
6 maanden
HBO

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

HBO-deelprogramma Marketing Intelligence klassikaal Nieuw!
Onderdeel van de HBO-bacheloropleiding Commerciële economie

Een bedrijf dat succesvol zaken wil doen, moet over gedegen kennis van zijn klanten en de markt beschikken. Dé manier om deze kennis te verkrijgen, is het doen van marktonderzoek. Met het deelprogramma Marketing Intelligence doe je alle kennis en vaardigheden op die hierbij nodig zijn. De opleiding is op HBO-niveau en zeer praktijkgericht.

Bij het verzamelen van informatie over de markt draait het om vragen als “Wie zijn onze klanten?”, “Hoe kunnen we potentiële klanten bereiken?”, “Hoe halen we meer uit onze huidige klanten?” en ”Hoe houden we onze klanten vast?”.

Het deelprogramma is onderdeel van de NVAO-geaccrediteerde HBO-bacheloropleiding HBO Commerciële Economie (CE). Succesvolle afronding biedt recht op vrijstelling voor de gelijknamige module(s) binnen die HBO-bacheloropleiding.

Interactieve klassikale bijeenkomsten (bij dagopleiding 1 x per 2 weken, bij avondopleiding 1 x per week) vormen de kern van de opleiding en garanderen een regelmatig studieritme. In combinatie met thuisstudie, doelgericht lesmateriaal, continue coaching via internet en innovatieve online studietools, ontstaat een zeer effectieve studiemethode voor de professional die zich verder wil ontwikkelen.

Heb je interesse in deze opleiding? vraag informatie aan

Opleidingsinhoud

Opzet van het HBO-deelprogramma Marketing Intelligence klassikaal
Deze opleiding wordt overdag aangeboden op vrijdag of zaterdag of ’s avonds op dinsdag of donderdag. Bij de dagopleiding zijn er 8 bijeenkomsten, bij de avondopleiding 16 bijeenkomsten.

Tijdens de bijeenkomsten wordt onder begeleiding van een ervaren docent gewerkt aan verdieping van kennis en versterking van vaardigheden. Geen herhaling van de lesstof, maar discussie met studiegenoten, samenwerken aan (business)cases, boeiende presentaties en examentraining. De weken tussen de bijeenkomsten zijn bestemd voor thuisstudie, met begeleiding via internet.

Inhoud van het HBO-deelprogramma Marketing Intelligence klassikaal
In deze opleiding ontwikkel je de competenties die nodig zijn om informatie te verzamelen en te analyseren over klanten, klantwaarde, en de producten en diensten die daar wel of niet aan bijdragen.

De opleiding bestaat uit drie modules.
  • Kennismanagement
  • Inleiding onderzoeksvaardigheden
  • Marktonderzoek

Vooropleiding

Voor deze opleiding is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO-niveau gewenst.

Opleidingsduur

6 maanden

Kosten

Bekijk hier het actuele lesgeld

Gratis informatie aanvragen

Op dit moment zijn er geen instellingen bij ons bekend, die deze opleiding (nog) aanbieden.

Om jou toch zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we een overzicht met soortgelijke opleidingen, die mogelijk interessant voor je zijn.

Bekijk de soortgelijke opleidingen