HBO Klantmanagement financiële dienstverlening

HBO-opleiding
XOILG020
9 maanden
HBO

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

HBO-leergang Klantmanagement financiële dienstverlening Nieuw!
Onderdeel van de HBO-bacheloropleiding Financial Services Management

De klant centraal stellen, het is een van de speerpunten in de financiële dienstverlening. Naast vakinhoudelijke kennis, zijn integriteit en klantgerichtheid essentieel bij het geven van een gedegen financieel advies en het opbouwen van duurzame klantrelaties. Dit alles uiteraard binnen het commerciële kader van de organisatie.

De HBO-leergang Klantmanagement financiële dienstverlening behandelt alle aspecten die horen bij klantgericht werken. Na afronding ben je in staat een advies te geven dat aansluit bij de wensen en behoeften van de klant én bij de belangen van de organisatie.

De HBO-leergang Klantmanagement financiële dienstverlening is onderdeel van de NVAO-geaccrediteerde HBO-bacheloropleiding Financial Services Management. Succesvolle afronding biedt recht op vrijstelling voor de gelijknamige modules binnen die HBO-bacheloropleiding.

Voor wie is de HBO-leergang Klantmanagement financiële dienstverlening bestemd
Deze opleiding is bestemd voor professionals in de financieel-zakelijke dienstverlening en aanverwante vakgebieden, die commercieel handelen willen leren combineren met klantgericht werken. Zo is de opleiding o.a. interessant voor:

  • Professionals die al klantcontact hebben en hun kennis en vaardigheid op het gebied van klantmanagement (verder) willen verdiepen
  • Professionals in een back-office functie die een functie op het gebied van klantmanagement ambiëren
  • Medewerkers op MBO-niveau, die een functie met meer verantwoordelijkheid ambiëren.
Tot slot is deze leergang interessant voor wie een HBO-opleiding wil volgen, maar zich (nog) niet wil inschrijven voor de volledige bacheloropleiding. Behaalde certificaten bieden binnen de bacheloropleiding recht op vrijstelling voor de gelijknamige modules.

Heb je interesse in deze opleiding? vraag informatie aan

Opleidingsinhoud

Deze opleiding bestaat uit de volgende modules:

  • Wft Basisdeskundigheid
  • Inleiding adviseren
  • Inleiding commerciële economie
  • Beroepsethiek financiële dienstverlening
  • Sociologie van klantrelaties
  • Psychologie van klantrelaties
  • Accountmanagement
  • Customer relationship management (CRM)

Vooropleiding

Om de opleiding te kunnen volgen, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO-niveau gewenst.

Opleidingsduur

9 maanden

Kosten

Bekijk hier het actuele lesgeld

Gratis informatie aanvragen

Op dit moment zijn er geen instellingen bij ons bekend, die deze opleiding (nog) aanbieden.

Om jou toch zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we een overzicht met soortgelijke opleidingen, die mogelijk interessant voor je zijn.

Bekijk de soortgelijke opleidingen