Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
HBO-deelprogramma Mediacommunicatie klassikaal Nieuw!Onderdeel van de HBO-bacheloropleiding Communication and Multimedia Design
Communicatie is een complex proces waarbij veel factoren een rol spelen. Het HBO-deelprogramma Mediacommunicatie behandelt de theorie achter het proces en besteedt daarbij uitgebreid aandacht aan de psychologische en sociologische factoren. Ook is er aandacht voor merkbeleid en het ontwikkel- en ontwerpproces van merken.
Dit deelprogramma is onderdeel van de NVAO-geaccrediteerde HBO-bacheloropleiding Communication and Multimedia Design. Succesvolle afronding biedt recht op vrijstelling voor de gelijknamige module(s) binnen die HBO-bacheloropleiding.
Interactieve klassikale bijeenkomsten (bij dagopleiding 1 x per 2 weken, bij avondopleiding 1 x per week) vormen de kern van de opleiding en garanderen een regelmatig studieritme. In combinatie met doelgericht lesmateriaal, continue coaching via internet en innovatieve online studietools, ontstaat een zeer effectieve studiemethode voor de professional die zich verder wil ontwikkelen.
Voor wie is de opleiding Mediacommunicatie bestemd
Deze opleiding is bestemd voor professionals die in hun werk te maken hebben met de psychologische en sociologische kant van marketing en communicatie. Dat kan zijn omdat je zelf communicatieproducten ontwikkelt of gaat ontwikkelen, of omdat je deze moet kunnen beoordelen
Heb je interesse in deze opleiding? vraag informatie aan
Opleidingsinhoud
Opzet van het HBO-deelprogramma MediacommunicatieDeze opleiding wordt overdag aangeboden op vrijdag of zaterdag en ’s avonds op dinsdag of donderdag . Bij de dagopleiding zijn er 4 bijeenkomsten, bij de avondopleiding 8 bijeenkomsten.
Tijdens de bijeenkomsten wordt onder begeleiding van een ervaren docent gewerkt aan verdieping van kennis en versterking van vaardigheden. Geen herhaling van de lesstof, maar discussie met studiegenoten, samenwerken aan (business)cases, gastsprekers, boeiende presentaties en examentraining. De weken tussen de bijeenkomsten zijn bestemd voor thuisstudie, met begeleiding via internet.
Inhoud
De opleiding bestaat uit de modules Mediapsychologie en –sociologie, Communicatietheorie, Brand Design en Basisvaardigheden voor de professional.
Mediapsychologie en -sociologie
Deze module biedt inzicht in de psychologische en sociale factoren die een rol spelen bij (de invloed van) media en mediagebruik. Je leert welke invloed media hebben op de samenleving en vice versa. Ook leer je hoe je bewust kunt omspringen met psychologische en sociale factoren om communicatie-uitingen doelmatiger in te richten, vorm te geven en te verspreiden. Onderwerpen in deze module zijn o.a.:
- Het informatieverwerkingsmodel
- Manieren om houding en gedrag via communicatie en media te beïnvloeden
- De rol van interactie in media
- De informatiesamenleving
- Informatie en globalisatie
- Informatie en reflectie