Contactcenter Medewerker

Waar werk je?

Als contactcenter medewerker werk je bij verschillende bedrijven in de commerciële of dienstverlenende sector. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld een bank of verzekeringsmaatschappij, maar ook bij callcenters die ingehuurd zijn door bedrijven en instanties.

Wat doe je?

Je bent de hele dag in gesprek met klanten en potentiële klanten. Dat betekent dat je bezig bent met de verkoop van producten en diensten via de telefoon. Voordat je deze mensen opbelt of door klanten gebeld wordt, krijg je een draaiboek waar je je aan moet houden. In dit draaiboek staat informatie over het product of dienst die jij die dag gaat verkopen.

Wat moet je kunnen?

Er wordt van je verwacht dat je een vlotte babbel hebt en klantgericht kunt denken én handelen. Ook in lastige of onvoorspelbare situaties weet je het hoofd koel te houden en de klant gerust te stellen. Dat doe je door goed te luisteren en je in te leven in de situatie van de klant. Let er wel op dat je het doel van het gesprek en de doelen van het bedrijf voor ogen blijft houden.

Je moet goed kunnen organiseren en plannen, bijjvoorbeeld voor het inplannen van afspraken. Jouw mondelinge en schriftelijke vaardigheden zijn goed ontwikkeld. Het spreekt tot slot natuurlijk voor zich dat je graag en goed met mensen omgaat.

Spreken de werzaamheden van Contactcenter Medewerker je aan? Dan is dit beroep zeker iets voor jou!