Contactcenter teamleider

Waar werk je?

Als contactcenter teamleider werk je bij een facilitair contactcenter of een inhouse contactcenter. In het geval van faciliteit is het een bedrijf dat klantcontacten (telefonisch en schriftelijk) verzorgt voor andere bedrijven en organisaties. Inhouse is een afdeling van een organisatie die als taak heeft eigen klantcontacten (telefonisch en schriftelijk) te verzorgen. In alle gevallen ben je dus werkzaam op kantoor.

Wat doe je?

Je stuurt een team van tien tot twintig mensen aan. Verder ben je de informatieschakel tussen het team en het management. Jij begeleidt en coacht medewerkers en probeert om samen met hen de doelstellingen te halen die je hebt gekregen van het management. Met opdrachtgevers bespreek je nieuwe projecten en zorgt ervoor dat jouw team er mee aan de slag kan. Ook voer je het personeelsbeleid op teamniveau uit. Jij zorgt voor een goede planning en voert functionerings- en beoordelingsgesprekken.

Wat moet je kunnen?

Als contactcenter teamleider heb je een aansturende en coachende rol. Je moet zorgen dat jouw team haar werkzaamheden op een juiste manier uitvoert. Je motiveert jouw teamleden en bent daarbij enthousiast ingesteld. Je kunt op een prettige manier met mensen communiceren, omdat je te maken krijgt met verschillende soorten mensen. Daarbij ben je niet alleen servicegericht, maar tegelijkertijd ook kritisch. Samen met jouw team zorg je ervoor dat de doelstellingen gehaald worden!

Spreken de werkzaamheden van Contactcenter Teamleider je aan? Dan is dit beroep zeker iets voor jou!