Inloggen

Wachtwoord vergeten?


Heb je nog geen account?
Maak er dan een aan
Mijn favorieten
Er zijn nog geen favorieten toevoegd

Customer Journey Marketing

Particuliere opleiding
C12108654
1 dag
bachelor
€ 877,00

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

De customer journey (of klantreis) beschrijft alle fasen die een (potentiële) klant doorloopt vanaf het moment dat deze met je merk of organisatie in aanraking komt tot de uiteindelijke aankoop. En ook daarna stopt die reis niet. Maar hoe zorg je ervoor dat je op elk moment de juiste snaar raakt? Hoe ontdek je wat klanten ervaren in hun contact met jouw organisatie? En hoe verbeter je die reis structureel, van eerste klik tot trouwe klant? Dat en meer leer je in de training Customer Journey Marketing.

In deze training leer je hoe je de volledige klantreis, van oriëntatie tot herhaalaankoop, inzichtelijk maakt en optimaliseert. Je ontdekt het verschil tussen de buyer en user journey en leert hoe je beide helder in kaart brengt. Je gaat praktisch aan de slag met het visualiseren van jouw klantreis, het identificeren van knelpunten en het opstellen van een concreet actieplan om de journey te optimaliseren. Met handige tools en bruikbare inzichten vertaal je data naar concrete verbeteringen.

Na afloop weet je precies hoe je de klantreis structureel verbetert. Je beschikt over de kennis, tools en handvatten om direct aan de slag te gaan met een klantgerichte aanpak die zorgt voor meer conversies en loyale klanten.

Opleidingsinhoud

  • Je begrijpt wat customer journey marketing inhoudt en kent de verschillende fasen binnen de buyer en user journey, inclusief hun invloed op het gedrag van jouw doelgroep.
  • Je kunt zelfstandig de huidige klantreis van jouw organisatie of merk analyseren en weet hoe je touchpoints, emoties en knelpunten in kaart brengt.
  • Je weet hoe je klantinzichten, trends en concurrentie-informatie vertaalt naar een effectieve en klantgerichte journey (met behulp van praktische tools en frameworks).
  • Je bent in staat om de klantreis meetbaar te maken en op basis van data en prioriteiten een concreet plan op te stellen om deze structureel te verbeteren.
  • Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw customer journey slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.


Programma
  • Wat is customer journey marketing en wat zijn de belangrijkste fasen in de klantreis?
  • Hoe onderscheid je de buyer journey van de user journey (en waarom is dat belangrijk)?
  • Zo breng je de huidige klantreis van jouw organisatie of merk in kaart.
  • Hoe analyseer je contactmomenten (touchpoints), emoties en knelpunten?
  • Wat zijn de relevante trends, ontwikkelingen en concurrentiebewegingen?
  • Zo onderzoek je wat jouw doelgroep echt nodig heeft en verwacht.
  • Teken jouw ideale klantreis uit en ontdek waar de grootste gaps zitten.
  • Ga aan de slag met tools en frameworks om de klantreis te optimaliseren.
  • Hoe stel je slimme prioriteiten en werk je toe naar een concreet actieplan?
  • Zo maak je de klantreis meetbaar en verbeter je deze continu.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

De training Customer Journey Marketing is ideaal voor iedereen die de klantreis beter wil begrijpen en effectief wil inzetten om marketing en klantbeleving te verbeteren. Of je nu werkt bij een grote organisatie, een mkb-bedrijf of als zelfstandige, deze training leert je om zelfstandig aan de slag te gaan met het optimaliseren van de customer journey. De training is onder andere relevant voor (online) marketeers, customer experience specialisten, communicatiemedewerkers, productmanagers en salesprofessionals.

Wil je leren hoe je de klantreis van jouw organisatie inzichtelijk maakt en optimaliseert? Of wil je voldoende kennis opdoen om beter samen te werken met collega's of bureaus die verantwoordelijk zijn voor de customer journey? Dan is deze training perfect voor jou.

Door de kleinschalige opzet is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht en kun je altijd je eigen praktijkvoorbeelden inbrengen. Voorkennis is niet nodig.

Opleidingsduur

1 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 725 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Rosmalen,Utrecht

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.