Inloggen

Wachtwoord vergeten?


Heb je nog geen account?
Maak er dan een aan
Mijn favorieten
Er zijn nog geen favorieten toevoegd

Service Integration and Management (SIAM) Foundation (inclusief examen)

Cursus
C12111248
-
€ 246,00

Algemene informatie over de cursus

De driedaagse certificeringscursus Service Integration and Management (SIAM) Foundation (inclusief examen) behandelt thema’s als: potentiële voordelen, maar ook de uitdagingen en risico’s van het implementeren van SIAM. De SIAM-certificering omvat ook voorbeelden van implementatiestructuren, governance, tooling en gegevensoverwegingen en de gemeenschappelijke processen die in een SIAM-ecosysteem worden gebruikt.

Trainingsdoelstellingen

  • begrip van de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt;
  • het opzetten van een SIAM-ecosysteem om de middelen van de organisatie beter te organiseren;
  • het bieden van betere ondersteuning tijdens een SIAM-implementatie door het begrijpen van de grootste overwegingen voor de belangrijkste processen;
  • het verminderen van risico's die samenhangen met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem;
  • verschillende praktijken verbinden met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
  • het integreren van diensten door verschillende structuren te gebruiken op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
  • het herkennen van de belangrijkste fasen van de SIAM-implementatie om de uitrol ervan beter te plannen;
  • het bepalen van SIAM-rollen en -verantwoordelijkheden in processen en de organisatie;
  • het selecteren van de meest geschikte SIAM-praktijken in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie.

Examen

Het examen bestaat uit 40 meerkeuzenvragen. De cesuur is 65%. Het examen is een geslotenboekexamen. Elektronische apparatuur is niet toegestaan. ECTS Credits: 2.
Doelgroep

Service Integration and Management Foundation is gericht op professionals die de SIAM-methodiek willen implementeren in hun organisatie en in het bijzonder professionals die al met IT Service Management-processen werken. Het is ook bedoeld voor providers die Service Integration en Management-modellen willen implementeren en beheren. Denk aan: - Chief Strategy Officers (CSOs); - Chief Information Officers (CIOs); - Chief Technical Officers (CTOs)
Service Managers; - Service Provider Portfolio Strategists/Leads; - managers (e.g. Process Managers, Project Managers, Change Managers, Service Level Managers, Business Relationship Managers, Program Managers and Supplier Managers); - Service Architects, Process Architects, Business Change Practitioners and Organizational Change Practitioner.

Voorkennis

Er zijn geen formele vereisten, maar enige kennis van IT Service Management-terminologie is aanbevolen.

Duur

De duur van deze opleiding is drie dagen.

Groepsgrootte

De maximale groepsgrootte bedraagt twaalf deelnemers.

Certificaat

Na afloop kunt u deelnemen aan het examen. de examenkosten zijn bij de prijs inbegrepen.

Plaatsen / leslocaties

amsterdam,eindhoven,nieuwegein,zoetermeer

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.