Algemene informatie over de cursus
De driedaagse certificeringscursus Service Integration and Management (SIAM) Foundation (inclusief examen) behandelt thema’s als: potentiële voordelen, maar ook de uitdagingen en risico’s van het implementeren van SIAM. De SIAM-certificering omvat ook voorbeelden van implementatiestructuren, governance, tooling en gegevensoverwegingen en de gemeenschappelijke processen die in een SIAM-ecosysteem worden gebruikt.Trainingsdoelstellingen
- begrip van de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt;
- het opzetten van een SIAM-ecosysteem om de middelen van de organisatie beter te organiseren;
- het bieden van betere ondersteuning tijdens een SIAM-implementatie door het begrijpen van de grootste overwegingen voor de belangrijkste processen;
- het verminderen van risico's die samenhangen met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem;
- verschillende praktijken verbinden met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
- het integreren van diensten door verschillende structuren te gebruiken op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
- het herkennen van de belangrijkste fasen van de SIAM-implementatie om de uitrol ervan beter te plannen;
- het bepalen van SIAM-rollen en -verantwoordelijkheden in processen en de organisatie;
- het selecteren van de meest geschikte SIAM-praktijken in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie.
Examen
Het examen bestaat uit 40 meerkeuzenvragen. De cesuur is 65%. Het examen is een geslotenboekexamen. Elektronische apparatuur is niet toegestaan. ECTS Credits: 2.
Doelgroep
Service Integration and Management Foundation is gericht op professionals die de SIAM-methodiek willen implementeren in hun organisatie en in het bijzonder professionals die al met IT Service Management-processen werken. Het is ook bedoeld voor providers die Service Integration en Management-modellen willen implementeren en beheren. Denk aan: - Chief Strategy Officers (CSOs); - Chief Information Officers (CIOs); - Chief Technical Officers (CTOs)
Service Managers; - Service Provider Portfolio Strategists/Leads; - managers (e.g. Process Managers, Project Managers, Change Managers, Service Level Managers, Business Relationship Managers, Program Managers and Supplier Managers); - Service Architects, Process Architects, Business Change Practitioners and Organizational Change Practitioner.
Voorkennis
Er zijn geen formele vereisten, maar enige kennis van IT Service Management-terminologie is aanbevolen.
Duur
De duur van deze opleiding is drie dagen.
Groepsgrootte
De maximale groepsgrootte bedraagt twaalf deelnemers.
Certificaat
Na afloop kunt u deelnemen aan het examen. de examenkosten zijn bij de prijs inbegrepen.
