Competence Factory

Google Analytics basis

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Wat gebeurt er eigenlijk op je site? Waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, hoe lang blijven ze hangen en waar haken ze af? Google Analytics helpt je deze vragen te beantwoorden.

In de training Google Analytics I leer je de basis kennen van de populairste webanalysetool ter wereld. In één dag, zodat je snel met je vaardigheden aan de slag kunt. Na de training kun je verder met Google Analytics II. Zo bereid je je goed voor op het officiële Google Analytics IQ-examen.

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Opleidingsinhoud

Wat kun je na het volgen van de Training Google Analytics basis

  • Je weet welke inzichten je met Google Analytics kunt opdoen en vindt makkelijk je weg in de navigatie
  • Je kunt een Google Analytics-account koppelen aan je website
  • Je kunt gerichte meetdoelen opstellen en beoordelen in hoeverre je deze haalt
  • Je kunt aanbevelingen doen voor websiteverbeteringen, bijvoorbeeld om je conversie te verhogen en bouncerates te verlagen

>

Programma van de training Google Analytics basis

College 1

  • Inleiding in Google Analytics: wat gebeurt er op je site, waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, en waarom?
  • Basisfuncties van Google Analytics: tracking codes, data report, accountstructuur, properties, dataweergave, filters, bouncerate, uitstappercentage en statistiekgroepen.
  • Google Analytics installeren en inloggen in je account.
  • Acquisitie: je customer journey onder de loep. Via welke verkeersbronnen komen bezoekers op je site: organisch, betaald of display?
  • Gedrag: hoe navigeren bezoekers over je site? Rapporteer instappunten, uitstappunten en zoekgedrag.

College 2

  • Doelgroep: maak een bezoekersoverzicht. Waar komen ze vandaan, en hoeveel terugkerende bezoekers heb je?
  • Conversies: bepaal wat je wilt meten en wat de doelen van je website zijn. Hoe vaak haal je ze?
  • Dashboard: mogelijkheden, e-commerce, SEO/SEA, social media, IT/techniek, interne zoekmachine. Je dashboard inrichten, snelkoppelingen gebruiken, rapportages aanpassen én exporteren.
  • Tips & what's next: usability, A/B-testen en tagmanagementsysteem.

>

Opleidingsduur

1 dag

Kosten

EUR 595.00

Bijzonderheden

De lessen worden klassikaal aangeboden.

Plaatsen / leslocaties

Utrecht

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.