Edumia B.V.

Schrijven voor social media (virtueel)

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Wil je leren hoe je social media effectiever kunt inzetten in de marketingmix? In deze training geven we je inzicht in de mogelijkheden van verschillende social media kanalen en hoe je jezelf als organisatie daarop professioneel presenteert. Je leert met welke posts en teksten je jouw doelgroep optimaal bereikt, hoe je volgers krijgt, hoe je deze activeert en hoe je echte fans maakt van je volgers, gebruikers en klanten. Ook leer je hoe je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar wordt.

Opleidingsinhoud

  • Je haalt meer rendement uit de social media kanalen die je organisatie nu inzet.
  • Je leert alle technieken en krijgt bouwstenen om aantrekkelijke en effectieve teksten te schrijven voor social media kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn.
  • Je krijgt uitleg over de verschillende kanalen en do's en dont's per kanaal.
  • Je leert keuzes te maken welk social media kanaal het beste past bij je contentstrategie en behoeften van je doelgroep.
  • Je leert hoe je de juiste tone of voice bepaald per kanaal.
  • Je leert hoe je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar wordt bij je doelgroep.
  • Je leert welke hashtags je waar en wanneer gebruikt om het bereik te vergroten binnen je doelgroep.
  • Je leert hoe je een contentplanning opstelt.
  • Je krijgt praktische voorbeelden, handvatten en handige tools mee die je direct kunt gaan toepassen.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma
  • Do's en dont's voor goede social posts.
  • In kaart brengen van de behoeften van je doelgroep op social media.
  • Tone of voice voor jouw doelgroep bepalen.
  • Cialdini op social media: verleidingsprincipes om mensen te activeren.
  • Belang van algoritme en hashtags.
  • Het schrijven van een effectieve tekst voor social media + call to action.
  • Het opmaken van een post (ook video/beeld) voor social media.
  • Content posten, reageren en engagen.
  • Content recyclen.
  • Contentkalender.
  • Resultaten meten en bijstellen.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

De training schrijven voor social media is bedoeld voor iedereen die social media inzet voor marketing en/of communicatie. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van schrijven voor social media is niet noodzakelijk.

Opleidingsduur

1 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 675 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Virtueel

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.