Edumia B.V.

Google Analytics 4 gevorderden

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Google Analytics 4, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in?

In de Google Analytics 4 gevorderden training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics 4. Meer geavanceerde facetten als verkenningsrapporten, gebeurtenissen (via GTM) en campagneverkeer passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics 4 account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren.

Opleidingsinhoud

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics 4, zodat je zelf accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cross domain- en e-commerce tracking en de telmethode van conversies aanpassen), zodat je ieder Google Analytics 4 account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking implementatie.
  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI's van je website inzichtelijk maken en interpreteren via conversies en trechters.
  • Je kunt zelf geavanceerde rapporten (verkenningen) opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics 4 account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma
  • Korte terugblik op de Google Analytics 4 basis training.
  • Geavanceerde inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):

    -Campagneverkeer meetbaar maken (via UTM-tagging) en analyseren.
  • Verkeersbronnen uitsluiten van rapporten.
  • Cross-domain tracking instellen.
  • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
  • Tools koppelen aan Google Analytics 4.
  • Gebeurtenissen (en conversies) meetbaar maken met Google Tag Manager.
  • E-commerce tracking.
  • Verkenningsrapporten instellen en analyseren (o.a. pad- en trechteranalyse).
  • Impact van attributiemodellen op advertenties.
  • Conversiepaden analyseren.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van Google Analytics 4 is noodzakelijk. Beheers je vrijwel ieder van de onderwerpen die aan bod komen van de Google Analytics 4 basis training? Dan is de Google Analytics 4 gevorderden training de meest geschikte training voor jou.

Opleidingsduur

1 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 675 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Rosmalen,Utrecht

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.