Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Conversie optimalisatie (CRO) is dé manier om meer uit je websitebezoekers te halen. Je helpt hen sneller hun doel te bereiken, of dat nu een aankoop, een offerteaanvraag, contactmoment of download is. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw website slim inspeelt op het gedrag van je bezoekers, psychologische principes benut en geen kansen laat liggen? Hoe ontdek je wat je moet verbeteren, waar knelpunten zitten en wat écht werkt voor jouw doelgroep? Dat en meer leer je in de training Conversie Optimalisatie.Tijdens deze eendaagse training ontwikkel je je tot een conversie-expert die precies weet hoe je bezoekersgedrag beïnvloedt en je website optimaliseert op basis van bewezen technieken. Je leert hoe je je website analyseert, waar conversiekansen liggen en hoe je met psychologische inzichten, modellen en slimme A/B-testen stap voor stap je website verbetert.
Je gaat direct praktisch aan de slag met je eigen website en werkt aan concrete verbeterpunten die je meteen kunt toepassen. Na afloop beschik je over de inzichten, vaardigheden en tools om jouw website conversiegerichter, gebruiksvriendelijker en effectiever in te richten.
Opleidingsinhoud
- Je weet hoe websitebezoekers denken en handelen, en hoe je met psychologische technieken hun gedrag actief kunt beïnvloeden.
- Je bent in staat je website zo aan te passen dat bezoekers makkelijker, sneller en met minder energie door je website klikken en meer informatie opnemen.
- Je kunt gericht keuzes maken in wat je gaat optimaliseren of testen, en weet waar een effectieve A/B-test aan moet voldoen.
- Je bent instaat om effectiever je bezoeker te overtuigen om bij jouw organisatie een product of dienst af te nemen en niet bij de concurrent.
- Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw website slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.
Programma
- Hoe werkt het brein van je websitebezoekers en met welke technieken beïnvloed je hun gedrag?
- Pas krachtige psychologische technieken toe (inclusief voorbeelden) om aandacht te trekken, vast te houden en om te zetten in conversie.
- Ontdek hoe usability (gebruikersgemak), UX (gebruikerservaring) en persuasion (overtuiging) samen zorgen voor een overtuigende online ervaring.
- Welke modellen kun je gebruiken om gedrag beter te begrijpen, zoals het Fogg Behavior Model en de Piramide van Eisenberg?
- Leer de universele optimalisatieregels die voor vrijwel elke website toepasbaar zijn.
- Hoe werkt de online funnel en hoe ga je daarin om met de verschillende pagina's?
- Leer hoe je je website kunt analyseren en welke tools je daarvoor kunt gebruiken.
- Zo optimaliseer je teksten, beelden, formulieren, CTA's en overzichten (inclusief praktische voorbeelden en tips).
- Herken en vermijd conversiekillers die je conversiepercentage onnodig laten kelderen.
- Wanneer is A/B-testen zinvol en hoe pak je het gestructureerd aan voor betrouwbare resultaten?
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
De training Conversie Optimalisatie is bedoeld voor iedereen die meer resultaat uit zijn of haar website wil halen door het gedrag van bezoekers beter te begrijpen en te sturen. Of je nu zelfstandig ondernemer bent, werkt binnen een mkb-bedrijf of een grote organisatie, deze training geeft je de inzichten en tools om je website meetbaar effectiever te maken. De training is onder andere relevant voor (online) marketeers, contentspecialisten, communicatieadviseurs, webredacteuren, webdesigners, developers en e-commercemanagers.Wil je zelf aan de slag met gedragsanalyse en het optimaliseren van knelpunten in je website? Of wil je genoeg kennis opdoen om beter te kunnen schakelen met collega's of een extern bureau? Dan is deze training perfect voor jou.
Door de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht en kun je eigen casussen inbrengen. Voorkennis is niet nodig.