Inloggen

Wachtwoord vergeten?


Heb je nog geen account?
Maak er dan een aan
Mijn favorieten
Er zijn nog geen favorieten toevoegd

Facebook & Instagram Advertising Gevorderd

Particuliere opleiding
C12108701
1 dag
bachelor
€ 877,00

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Je werkt al met Facebook en Instagram advertenties, maar je merkt dat er meer uit je campagnes te halen valt. Hoe zorg je voor een betere campagne-structuur, slimme targeting en een hoger rendement op je advertentiebudget? En hoe zet je geavanceerde tools en meetmethoden in om je campagnes effectiever en schaalbaarder te maken? In deze eendaagse training voor gevorderden ontwikkel je precies die vaardigheden.

Tijdens deze training ga je aan de slag met de meer geavanceerde functies van het Meta advertentieplatform. Je werkt met je eigen account en krijgt volop ruimte om te oefenen met het optimaliseren van je campagnes, het inzetten van remarketing en het analyseren van resultaten. Zo ontdek je niet alleen wat er beter kan, maar leer je ook hoe je direct verbeteringen doorvoert. Zo til je jouw campagnes naar een hoger niveau en krijg je meer grip op je prestaties en resultaten.

Na afloop ben je in staat om geavanceerde campagnes zelfstandig op te zetten, slimme keuzes te maken in targeting en budgettering, en je resultaten effectief te meten en te optimaliseren. Zo haal je het maximale uit je advertentiebudget en bereik je jouw doelgroep op de meest effectieve manier.

Opleidingsinhoud

  • Je weet hoe je campagnes strategisch opbouwt en optimaliseert met behulp van funneldenken, advertentieframeworks en slimme A/B-testen.
  • Je kunt doelgroepen gerichter bereiken met behulp van remarketing, Custom Audiences, Lookalike Audiences en de doelgroepstatistieken-tool.
  • Je beheerst geavanceerde trackingmogelijkheden zoals de Meta Pixel in combinatie met de Conversions API en UTM-tags voor betere analyses.
  • Je bent in staat om zelfstandig campagnes te analyseren, optimaliseren en schaalbaar op te zetten voor meer rendement en impact.
  • Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw Meta-campagnes slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.


Programma
  • Zo haal je meer rendement uit je campagnes met slimme optimalisatiestrategieën, zoals A/B-testen, budgetverdeling en campagneplanning.
  • Leer werken met bewezen advertentieframeworks (zoals PAS, AIDA en 4U) en pas ze toe op jouw campagnes.
  • Hoe zet je een effectieve funnelstrategie op waarbij je advertenties inspelen op elke fase van de klantreis?
  • Zo combineer je de Meta Pixel met de Conversions API voor betere datakwaliteit en betrouwbaardere metingen.
  • Leer campagneresultaten analyseren en optimaliseren op basis van KPI's, doelgroepgedrag en campagnedoelen.
  • Ga aan de slag met remarketing om eerdere bezoekers opnieuw te benaderen met relevante advertenties.
  • Hoe zet je Custom Audiences en Lookalike Audiences in om je targeting te verfijnen en je bereik te vergroten?
  • Hoe gebruik je de doelgroep statistieken-tool om nieuwe doelgroepen te vinden en targeten die aansluiten bij je ideale klant?
  • Zo benut je de geavanceerde mogelijkheden van tracking pixels en stel je conversies en gebeurtenissen strategisch in.
  • Leer werken met UTM-tags voor betere inzichten en analyses in Google Analytics 4.
  • Krijg praktische tips, slimme trucs en best practices om het rendement van je campagnes te verhogen.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

De Facebook & Instagram Advertising training voor Gevorderden is perfect voor iedereen die méér uit Meta-advertenties wil halen dan de basis. Of je nu ondernemer bent, werkzaam bent bij een groot bedrijf of een mkb-organisatie, deze training geeft je de kennis en tools om Facebook en Instagram advertenties effectiever in te zetten voor jouw doelen. De training is relevant voor (online) marketeers, social media specialisten, communicatieprofessionals, zzp'ers en sales- of contentmanagers.

Heb je eerder deelgenomen aan onze Facebook & Instagram Advertising Basis training, of beschik je over vergelijkbare praktijkkennis? Dan sluit deze training voor gevorderden daar naadloos op aan. Voorkennis is nodig, want je duikt namelijk in de meer geavanceerde mogelijkheden en leert hoe je campagnes strategisch optimaliseert en stuurt voor betere resultaten.

Opleidingsduur

1 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 725 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Rosmalen,Utrecht

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.