Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk ter wereld en biedt unieke kansen om jouw doelgroep gericht te bereiken. Maar hoe zet je LinkedIn Advertising slim en effectief in om waardevolle leads te genereren en je naamsbekendheid te vergroten? Zonder de juiste strategie loop je het risico dat je budget verloren gaat aan irrelevante advertenties of dat je boodschap niet overkomt. Hoe zorg je dat je advertenties converteren en echt aansluiten bij je doelgroep? En welke advertentievormen en targetingopties zet je in voor welk doel? Dat en meer leer je in de training LinkedIn Advertising.Tijdens deze praktische eendaagse training leer je stap voor stap hoe je LinkedIn inzet voor campagnes die écht resultaat boeken. Je ontdekt hoe je scherpe doelstellingen formuleert, de juiste doelgroep selecteert en content maakt die aanspreekt. Daarnaast ga je hands-on aan de slag met de LinkedIn Campagnemanager, leer je slim gebruik te maken van retargeting en meet je de impact van je advertenties met de LinkedIn Insight Tag. Zo krijg je direct toepasbare tools en inzichten om je campagnes te optimaliseren.
Na afloop ben je in staat om zelfstandig effectieve LinkedIn Advertising-campagnes op te zetten en te beheren. Je weet hoe je gericht je marketingdoelen behaalt, je budget efficiënt inzet en het maximale uit LinkedIn haalt, zodat jouw organisatie beter zichtbaar is en waardevolle leads oplevert.
Opleidingsinhoud
- Je hebt alle kennis om zelf LinkedIn-campagnes op te zetten en tot in detail goed in te richten om zo tot een succesvol resultaat te komen.
- Je weet hoe je advertentiedoelstellingen koppelt aan concrete acties en hoe je jouw doelgroep effectief bereikt via slimme targetingopties.
- Je kent de verschillende advertentietypen en retargetingmogelijkheden, en weet wanneer je welke inzet voor het beste resultaat.
- Je kunt via statistieken en dashboards ontdekken hoe je campagnes optimaliseert en het rendement structureel verhoogt.
- Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw LinkedIn-campagnes slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.
Programma
- Hoe werkt het advertentieplatform van LinkedIn en wat zijn de kernbegrippen?
- Hoe bepaal je doelstellingen, stel je doelgroepen samen en kies je een effectieve campagnestrategie?
- Content die converteert:
-Zo creëer je advertenties die aansluiten bij jouw doelgroep en aanzetten tot actie. - Hoe zet je visuals en video's effectief in (inclusief handige tools en tips)?
- Ga aan de slag met de LinkedIn Campagnemanager:
-Je LinkedIn-account structureren (via campagnes, advertentiesets en advertenties). - Hoe kies je de juiste campagne-instellingen en benut je gerichte targetingopties (o.a. functie, opleiding, vaardigheden en ervaring)?
- Hoe zet je verschillende advertentietypen (o.a. follow ads, text ads, sponsored InMail en Sponsored updates) effectief in?
- Leer adverteren als een pro:
-Zo maak je conversies meetbaar via de LinkedIn Insight Tag! - Ga aan de slag met retargeting om eerder betrokken bezoekers opnieuw te benaderen.
- Zo voer je A/B-testen uit om het rendement te verhogen.
- Leer statistieken en dashboards analyseren om je campagnes te monitoren en bij te sturen.
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
De LinkedIn Advertising training is ideaal voor iedereen die LinkedIn-campagnes effectiever wil inzetten, maar nog zoekt naar een goede strategie en aanpak. Of je nu werkt bij een mkb-bedrijf, een grotere organisatie of als zelfstandig professional, deze training biedt jou de juiste handvatten om LinkedIn Advertising succesvol in te zetten voor jouw doelgroep. De training is onder andere relevant voor (online) marketeers, social media specialisten, salesprofessionals, communicatieadviseurs, en zzp-ers.Wil je zelf gerichte B2B-campagnes opzetten en optimaliseren? Of wil je voldoende kennis opdoen om beter te kunnen sparren met collega's of bureaus die verantwoordelijk zijn voor LinkedIn Advertising? Dan is deze training perfect voor jou.
Door de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht en kun je altijd eigen vragen of praktijkvoorbeelden inbrengen. Voorkennis is niet nodig.