Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Meta advertising is dé manier om jouw doelgroep gericht te bereiken op Facebook en Instagram, met campagnes die converteren en bijdragen aan je bedrijfsdoelen. Het opzetten van echt succesvolle advertenties vraagt om meer dan alleen een goed beeld en een pakkende tekst. Hoe ontwikkel je een slimme strategie en bouw je een sterke campagne op met relevante targeting? En hoe maak je je resultaten inzichtelijk en schaalbaar? Dat leer je in de training tot Facebook & Instagram Advertising Specialist.In deze tweedaagse training groei je uit tot een Meta advertising professional die zelfstandig campagnes kan opzetten, analyseren en optimaliseren. Van strategie en doelgroepsegmentatie tot het creëren van converterende content en het inzetten van geavanceerde functies zoals de Meta Pixel, Conversions API, funnelstrategieën en remarketing. Je werkt tijdens de training met je eigen advertentieaccount, zodat je het geleerde direct toepast op jouw situatie.
Na afloop weet je precies hoe je data en creativiteit effectief inzet om je campagnes naar een hoger niveau te tillen. Zo vergroot je de impact van je advertenties binnen jouw organisatie.
Opleidingsinhoud
- Je begrijpt hoe het Meta advertentieplatform werkt en kunt zelfstandig campagnes opzetten, structureren en beheren via de Business Manager.
- Je weet hoe je doelstellingen formuleert, doelgroepen samenstelt en converterende content ontwikkelt die aansluit op de klantreis, met slimme inzet van AI en visuals.
- Je bent in staat om je campagnes strategisch te optimaliseren met geavanceerde technieken zoals A/B-testen, funnelstrategieën, remarketing en doelgroepsegmentatie.
- Je maakt je resultaten meetbaar en inzichtelijk door het instellen van tracking pixels, het combineren van de Pixel met de Conversions API en het analyseren van data via Google Analytics 4.
- Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw Meta-campagnes slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.
Programma
De training bestaat uit 2 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. Ook op je eigen Meta advertising-account. De training is opgebouwd uit 2 trainingen: Facebook & Instagram Advertising Basis en Facebook & Instagram Advertising voor Gevorderden.
De training ziet er als volgt uit:
Dag 1: Facebook & Instagram advertising - The basics
Op dag 1 volg je de training 'Facebook & Instagram Advertising voor beginners'. Het volgende komt aan bod:
- Hoe werkt het advertentieplatform van Meta en wat zijn de kernbegrippen?
- Hoe bepaal je doelstellingen, stel je doelgroepen samen en kies je een passende campagnestrategie?
- Content die converteert:
-Zo creëer je advertenties die passen bij je doelgroep en doelen. - Hoe gebruik je krachtige visuals en korte video's in je advertenties (inclusief handige tools en tips)?
- Wat is de rol van AI in het creëren van content en hoe zet je dit slim in?
- Ga aan de slag met het Meta advertentieplatform:
-Je Meta Business Manager-account professioneel inrichten om vanuit één plek al je bedrijfspagina's, advertentieaccounts en gebruikersrechten te beheren. - Hoe is een campagne opgebouwd (via advertentiegroepen en advertenties)?
- Wat zijn de verschillen tussen adverteren op Facebook en Instagram, en hoe speel je hierop in?
- Hoe kies je de juiste campagne en advertentiegroep-instellingen (o.a. doelstelling, budget, taal- en locatietargeting)?
- Zo beïnvloedt AI de prestaties en optimalisatie van je campagnes.
- Zo installeer je de Meta Pixel en stel je conversiegebeurtenissen in om je campagnes meetbaar te maken!
Dag 2: Facebook & Instagram advertising op gevorderd niveau
Op dag 2 doe je de training 'Facebook & Instagram Advertising voor Gevorderden' en duik je dus een stuk dieper in alle mogelijkheden. Zo ontpop je je tot een specialist die echt alles uit Meta advertising haalt.
- Zo haal je meer rendement uit je campagnes met slimme optimalisatiestrategieën, zoals A/B-testen, budgetverdeling en campagneplanning.
- Leer werken met bewezen advertentieframeworks (zoals PAS, AIDA en 4U) en pas ze toe op jouw campagnes.
- Hoe zet je een effectieve funnelstrategie op waarbij je advertenties inspelen op elke fase van de klantreis?
- Zo combineer je de Meta Pixel met de Conversions API voor betere datakwaliteit en betrouwbaardere metingen.
- Leer campagneresultaten analyseren en optimaliseren op basis van KPI's, doelgroepgedrag en campagnedoelen.
- Ga aan de slag met remarketing om eerdere bezoekers opnieuw te benaderen met relevante advertenties.
- Hoe zet je Custom Audiences en Lookalike Audiences in om je targeting te verfijnen en je bereik te vergroten?
- Hoe gebruik je de doelgroep statistieken-tool om nieuwe doelgroepen te vinden en targeten die aansluiten bij je ideale klant?
- Zo benut je de geavanceerde mogelijkheden van tracking pixels en stel je conversies en gebeurtenissen strategisch in.
- Leer werken met UTM-tags voor betere inzichten en analyses in Google Analytics 4.
- Krijg praktische tips, slimme trucs en best practices om het rendement van je campagnes te verhogen.
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
De training tot Facebook & Instagram Advertising Specialist is er voor iedereen die het volledige potentieel van Meta advertising wil benutten. Of je nu werkt bij een mkb-bedrijf, een grotere organisatie of als zelfstandig professional, deze training leert je alles wat je nodig hebt om succesvolle, resultaatgerichte campagnes op te zetten en te optimaliseren. De training is o.a. relevant voor ondernemers, (online) marketeers, social media specialisten, communicatieprofessionals, contentspecialisten en salesmanagers.Wil je van de basis tot gevorderde technieken alles leren over het opzetten, beheren en verbeteren van Facebook- en Instagram-campagnes? Of wil je je kennis uitbreiden om effectiever te kunnen samenwerken met een collega die of bureau dat hiermee werkt? Dan is deze training perfect voor jou.
Door de kleinschalige opzet is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht en het inbrengen van eigen casussen. Voorkennis is niet nodig.