E-commerce
We leven in een wereld waarin het heel normaal is om online je aankopen te doen. Of het nu gaat om producten of diensten, eigenlijk is alles online te vinden. Online vergelijk je makkelijk een aantal producten met elkaar en een koop is snel gedaan. De cursus E-commerce leert je de basisbeginselen van e-commerce: van online sales tot e-marketing. Je leert over digitale marktstrategieën, klantgedrag, webanalyse en de technische kant van online winkelsystemen. De cursus E-commerce is zeer geschikt voor mensen die digitaal vaardig zijn en het een uitdaging vinden om aan een (eigen) webshop te werken.
Inhoud
Tijdens een cursus E-commerce leer je zowel de theorie als praktijk over het opzetten van een webwinkel. Je leert welke trends en ontwikkelingen er zijn op het gebied van e-commerce, van welke wet- en regelgeving je op de hoogte moet zijn en welke administratieve taken horen bij het runnen van een online business. Een ander belangrijk onderdeel is E-marketing: deelnemers leren hoe ze effectieve digitale marketingstrategieën kunnen ontwikkelen én toepassen - van zoekmachineoptimalisatie tot social media marketing - om hun online aanwezigheid te vergroten en zoveel mogelijk klanten te bereiken. Ook wordt er tijdens een cursus E-commerce aandacht besteedt aan merkstrategie: cursisten leren sterkte, herkenbare merken te creëren en te beheren in een online omgeving. Van merkontwikkeling tot merkcommunicatie, dit is essentieel in het opbouwen van een loyaal klantenbestand.
Relevantie
De cursus E-commerce is geschikt voor mensen die online een webshop willen beginnen. Ook voor mensen die in de e-commerce willen gaan werken is de cursus relevant. De cursus biedt actuele en praktische inzichten en deelnemers doen kennis op die direct toepasbaar is bij het opzetten van een webshop.