Verkoopmethodes
Een product of dienst aan de man te brengen is niet altijd even gemakkelijk. Daarom zijn verkoopmethodes in het leven geroepen. Het hele proces waarbij bedrijven hun product(en) of dienst(en) aanbieden en hoe die transactie tot stand komt, wordt ook wel een verkoopmethode genoemd. Er bestaan tientallen- misschien wel honderden verkooptechnieken. Maar welke daarvan is de beste? Dit is altijd afhankelijk van het soort product, dienst, budget, waarde per transactie, de aard van de consument en de beschikbare technologieën. Is de deal gesloten en zijn beide partijen blij? Dan kunnen we pas spreken van een goede verkoopmethode.

Inhoud
Bij het vakgebied verkoopmethodes maak je kennis met de verschillende disciplines binnen het werkveld. Enkele voorbeelden die tijdens de cursus aan bod komen zijn de verkoop via mensen, verkoop via vierkante meters en verkoop via media. Bovendien leer je hoe je als verkoper de perfecte mix creëert tussen aanbod, transactie en relatie- en deze koppelt aan de zogeheten drie M’s. Mensen, meters en media zijn immers onderwerpen die tijdens een verkoopmethode niet mogen ontbreken. Daarnaast wordt er ook aandacht geschonken aan direct marketing. Tot slot is het aan de leerling zelf om de juiste verkoopvaardigheden er op los te laten om tot een gemeenschappelijke deal te komen.
Relevantie
Wil je als potentiele verkoper de aandacht trekken met een bepaald product of dienst? Of ben je de koper en wil je een aanbod doen? Dan is een cursus verkoopmethodes misschien wel wat voor jou. Tijdens de cursus leer je niet alleen hoe je de behoeften en wensen van de koper ziet te triggeren, maar ook hoe je de klant overtuigt en tevreden houdt. Met een certificaat als verkoper ben je in staat te onderhandelen en samen tot de beste deals te komen.