CRM
Customer Relationship Management (CRM) is niet meer weg te denken als marketingtool. Sommigen denken zelfs dat het de basis is van succesvol ondernemen. Hoe weer informatie we hebben over (potentiële) klanten, hoe beter we hen immers van dienst kunnen zijn. De basis van CRM is een goed werkend, geautomatiseerd informatiesysteem.
Inhoud
In deze cursus doet u technische en praktische kennis en vaardigheden op om CRM strategisch in te kunnen zetten en een duurzame relatie met uw klanten op te bouwen. U leert de basisbegrippen van CRM en aan het einde van de cursus bent u in staat CRM vanuit diverse disciplines te benaderen en door te vertalen naar oplossingen die werken. Ook leert u te werken met de belangrijkste systemen op dit gebied. U kent de mogelijkheden en weet deze toe te passen in de praktijk.
Onderwerpen die behandeld worden in de cursus CRM zijn:
Onderwerpen die behandeld worden in de cursus CRM zijn:
- Organisatie, informatie en communicatie
- Strategische CRM
- Datawarehouses, klantendatabases en media
- CRM-software en project management
Relevantie
Deze praktische cursus is speciaal ontwikkeld voor (aankomend) CRM-managers en marketingmedewerkers die als taak hebben hun bedrijf of instelling klantgerichter te laten werken.